LaboLAB, badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy, to dziewięć zestawów do nauczania biologii, chemii, fizyki i geografii, które pozwalają przeprowadzić ciekawe i angażujące lekcje dzięki kompletnym elementom do wykonania dziesiątek doświadczeń i eksperymentów, a także tradycyjnym i multimedialnym pomocom dla uczniów i nauczycieli.
Każdy zestaw LaboLAB składa się z rozbudowanego pakietu wyposażenia do przeprowadzania eksperymentów i projektów, drukowanych materiałów dla uczniów, rozbudowanego podręcznika metodycznego dla nauczyciela, a także multimedialnych i interaktywnych materiałów, na które składają się symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia i testy.
Dostępne na platformie multimedialne treści są uzupełnieniem i integralną częścią każdego zestawu LaboLAB. Więcej informacji o zestawach: www.labolab.pl.
Celem modułu Ziemia i Kosmos jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Systemy te oddziałują ze sobą, a efekty zachodzących w nich interakcji mogą być ujęte w obserwowane i przewidywane wzorce, jak na przykład noc i dzień, pory roku, pływy, pogoda i klimat. W ramach pięciu dostępnych serii działań badawczych uczniowie badają te oddziaływania; dyskutują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd.
Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca, co pozwala im wyjaśnić mechanizm zjawisk dnia i nocy, pór roku i faz Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możliwościach ich ochrony. Uczniowie rozwijają te koncepcje poprzez aktywne badanie, dyskusję i rozwiązywanie problemów. Prowadzą obserwacje, przewidują rezultaty, wyciągają wnioski, przedstawiają dowody i argumenty oraz oceniają problemy i ich rozwiązania.
\n \n \n \n vapor,\n \n \n \n \n water cycle,\n \n \n \n matter and energy in ecosystems,\n \n \n \n earth and space systems,\n \n \n \n earth materials,\n \n \n \n building blocks of science,\n \n \n \n bbs,\n \n \n \n simulation,\n \n \n \n condensation,\n \n \n \n condense,\n \n \n \n precipitation,\n \n \n \n evaporation,\n \n \n \n water flow,\n \n \n \n collection,\n \n \n \n lake,\n \n \n \n mountain,\n \n \n \n clouds,\n \n \n \n rain,\n \n \n \n liquid,\n \n \n \n solid,\n \n \n \n ice,\n \n \n \n gas,\n \n \n \n gaseous,\n \n \n \n snow,\n \n \n \n sky,\n \n \n \n Sun,\n \n \n \n evaporate,\n \n \n \n state of matter,\n \n \n \n states of matter,\n \n \n \n changes of state,\n \n \n \n change of state,\n \n \n \n three states of matter,\n \n \n \n atmosphere,\n \n \n \n air,\n \n \n \n hydrosphere\n \n \n
\n